O Hopeless słyszałam bardzo dużo. Wszystko zaczęło się od tego, że przyjaciółka zaczęła opowiadać mi, jak wspaniałą książkę przeczytała. Oczywiście nie obeszło się od spoileru (można zauważyć, że jesteśmy sobie bliskie, bo obie lubimy zdradzać szczegóły). Mimo to nie zraziłam się i stwierdziłam, że przeczytam ową książkę.

Często spotykałam się z nią na instagramie, co tylko pchało mnie w jej kierunku. Po przeczytaniu November 9 tej samej autorki stwierdziłam, że Hopeless będzie równie wspaniałe i muszę ją przeczytać. Niewiele czasu zajęło mi zdobycie książki, ponieważ równie wielka książkoholiczka z mojej klasy posiada ją na własność.
Hopeless to wspaniała, tajemnicza opowieść o nastolatce Sky. Dziewczyna wie, że została adoptowana, gdy miała kilka lat. Nie pamięta nic ze swojej przeszłości, co ani trochę jej nie przeszkadza. Kocha swoją matkę zastępczą Karen i docenia ją za to, co dla niej zrobiła. Kobieta od zawsze ograniczała swoją córkę - uczyła ją w domu, nie pozwalała korzystać z internetu, telefonu czy chociażby telewizji. Pod koniec opowieści dowiadujemy się, dlaczego tak postępowała i że nie było to spowodowane to tylko tym, że technika ogłupia ludzi.
W książce we wspaniały sposób zostało ukazane to, jak plotki potrafią niszczyć ludzi i ich reputację. Wystarczyła jedna wizyta w nieodpowiedniej toalecie, aby Sky zyskała miano "dziwki", lub rok przerwy w nauce Holdera, żeby wszyscy uważali, że był on w poprawczaku. Wliczając w to i Sky, która mu nie wierzyła.
Miłość głównych bohaterów jest ukazana w sposób dość skomplikowany i niezrozumiały dla czytelnika. Z czasem przekształca się ona w coraz głębsze uczucie, które ma zakończyć się stosunkiem. Jednak w ostatniej chwili Sky rezygnuje, co dezorientuje Holdera. Z czasem dowiadujemy się, co kierowało dziewczyną.
Hopeless zawiera wiele tajemnic, które zostają rozwiązane, jednak w międzyczasie czytelnik zostaje zmuszony do myślenia. Lubię takie książki, ponieważ nic nie jest przewidywalne. Ta tajemniczość i nagłe, zaskakujące zwroty akcji pod koniec opowiadania są dość charakterystyczne dla twórczości Colleen Hoover. Tę książkę przeczytałam w ciągu dwóch dni i niebawem biorę się za kolejne opowiadanie Colleen.
Po przeczytaniu trzech książek tej autorki, trafia ona na półkę moich ulubionych autorów.

Trzymajcie się! ♥
~Szklanka

8 komentarzy:

  1. Doskonała książka, siła plotki jest porażająca.
    Podoba nam się Twój blog i posty pisane z polotem! Zostajemy na dłużej!

    OdpowiedzUsuń
  2. opis brzmi bardzo ciekawie, jednak nie wiem czy bym chciała ją czytać, ponieważ denerwują mnie takie tematy jak plotkowanie, ocenianie z góry itp. więc obawiam się, że raczej bym się bardziej irytowała niż cieszyła ksiazką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już chyba wyroslam z takich książek ;) niestety nie dotarlam do końca ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam już od wielu osób, że z całego serca polecają książkę gdyż treść jak i temat ich bardzo poruszył :) Będę musiała ją przeczytać.
    Zapraszam do siebie http://seemixieblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tej książki... Uwielbiam książki, które pobudzają do myślenia :) myślę, że trafi w moje ręce

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam, ale czekam aż w padnie mi w ręce i będę mogła ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń