Ostatnio Szklanka robiła tag i przy okazji mnie nominowała (dzięki, Szklaneczko!), także wypadałoby na niego odpowiedzieć. Zasady są proste, jak zwykłe Liebster Blog Award, tylko książkowe, każdy chyba wie o co chodzi, prawda? Odpowiadamy na pytania od nominowanego, wymyślamy swoje, a potem nominujemy kolejne osoby, do dalszej zabawy. Dawno nie brałam w tym udziału, więc tym bardziej się cieszę się z nominacji.  Nawet mnie natchnęło i stworzyłam grafikę. Nie przedłużając wstępu, zabieram się do odpowiadania na pytania Szklanki.







1. Co nakłoniło Cię do założenia bloga?
Chyba kto xD Ty.

2. Jaki jest Twój ulubiony autor i które jego dzieło najbardziej Ci się spodobało?
Ulubionego autora bardzo ciężko mi wybrać i nie będzie to jeden, bo się tak po prostu nie da. Na pewno cenię Rowling za serię o Harry’m Potterze, która w moim serduchu zajmuje szczególne miejsce już od wielu lat. Uwielbiam także twórczość Miszczuk za Kwiat Paproci i diabelsko-anielską serię. Lubię także Kinga głównie za Desperację i Carrie, czy też Sparksa za Jesienną Miłość. Od niedawna cenię sobie także Collen Hoover za November 9 i Hopeless.  Jak tu się zdecydować, gdy tylu ludzi pisze tak wspaniale? :)

3. Co najbardziej sprawia Ci problem w pisaniu recenzji?
Czasami nie potrafię zacząć pisać, ale nie tylko chodzi o recenzje, ale ogólne pisanie, jednak gdy już to zrobię, to lecę – raczej nie mam jakiś problemów z nimi.

4. W jakich okolicznościach najchętniej czytasz książki?
Po książki sięgam zawsze wtedy, kiedy mam na to ochotę.  Odkąd pracuję, czytam jedynie w weekendy, nad czym ubolewam, bo wtedy strasznie długo mi się schodzi z przeczytaniem jednej książki. Gdy jeszcze chodziłam do szkoły, lubiłam czytać czasem w autobusie, albo zdarzało się tez na wolnych godzinach. Jeżeli czytam na pdf w telefonie, to najlepsza pora; noc, dopóki nie zachce mi się spać. Różnie to bywa.

5. Jaka jest Twoja ulubiona para z książki?
O kurde xD Nigdy się nad tym nie zastanawiałam jakoś specjalnie i teraz jak o tym myślę, także nie potrafię wybrać jednej. Na pewno Landon i Jamie z Jesiennej Miłości, Theresa i Brian ze Słodkich Wspomnień, oraz Maria i Olav z serii: Córka Morza, no i jeszcze Rose i Dymitr z Akademii Wampirów autorstwa Rachelle Mead. To takie moje chyba najulubieńsze pary. Jako szanująca się Potterhead, powinnam dodać tu jeszcze jakąś parę z HP, ale nie potrafię wskazać żadnej książkowej.... ;c

6. Ile książek posiadasz w swojej biblioteczce? Która ma dla Ciebie wartość sentymentalną i dlaczego?
Około 230, jakoś z hakiem, nigdy nie pamiętam dokładnie. Licząc razem z encyklopediami i słownikami, jednak takich typowo powieści do czytania to myślę, że tako 150-170 pewnie by się znalazło. Nie jestem pewna. Liczenie książek, o tak jakby matematyka, a matma to zło, wiec cóż... Przechodząc do dalszej części pytania, powiem Wam, iż darzę ogromnym sentymentem wspomniane wyżej Słodkie Wspomnienia, ponieważ główna bohaterka w pewnych kwestiach jest podobna do mnie. No i jeszcze sam fakt, iż jest to perełka znaleziona w kartonie ze starymi książkami mojej mamy ♥_♥. 


7. Posiadasz ulubiony cytat, który Cię inspiruje?
Żaden cytat mnie nie inspiruje, jakoś specjalnie, ale mam kilka, które mogę określić mianem ulubionych, na przykład te dwa poniższe;

Możemy być tylko tym, czym jesteśmy, niczym więcej i niczym mniej. – Terry Goodkind, Pierwsze Prawo Magii

Nigdy nie ufaj niczemu i nikomu, jeśli nie wiesz, gdzie jest jego mózg. – JK. Rowling, HP i Komnata Tajemnic

8. Na co zwracasz uwagę, wybierając książkę?
Zwracam uwagę na to, o czym jest książka, na opinie innych, autora, tytuł i takie rzeczy, które mnie ciekawią w danej powieści. Jako tak jakby graficzka, oczywiste jest to, że i okładki często mnie przyciągają i intrygują, jednak staram się po nich nie oceniać książek.

9. Czy uważasz, że lektury zachęcają, czy zniechęcają dzieci do czytania? Jaką lekturę wspominasz z uśmiechem, a do jakiej nie chcesz nawet myśleć?
Myślę, że lektury zdecydowanie zniechęcają do czytania, ponieważ wiele z nich to po prostu istna masakra. Wiem, że lektury to po prostu książki z epok, żeby zapoznać się literaturą z danego okresu i takie tam rzeczy, ale myślę, że na przykład Dziady III, czy inne Wesele, albo Potop (tego na szczęście nie przerabiałam, ale próbowałam czytać), to przesada. Zdecydowanie nie podobały mi się Dziady (prócz cz. II), Lalka, Ferdydurke i Ludzie Bezdomni, to chyba najgorsze, co mogło być i co mogłam czytać. Niesamowicie podobały mi się natomiast książki, które umieściłam w tym spisie, czyli Balladyna, Król Edyp, Zbrodnia i Kara, a oprócz tego bardzo dobrze wspominam jeszcze między innymi Sklepy Cynamonowe, czy Tango.
10. Wolisz książki jednotomowe, czy wielotomowe?
Zdecydowanie wielotomowe. Jednotomowki są czasem spoko, ale pod warunkiem, że taka ma z 800 stron, to wtedy będę zadowolona. Co nie znaczy, że krótsze powieści są złe, jest wiele cudownych książek pojedynczych. Serie jednak maja to do siebie, że są długie ( sagi skandynawskie chyba pobijają wszelkie rekordy) i można się nimi dłużej cieszyć i przeżywać więcej przygód z ulubionymi bohaterami.

Okej, teraz gorsza część, czyli wymyślanie pytań; nigdy tego nie lubiłam...
1. Ulubiony gatunek książek. Dlaczego ten?
2. Książka, która według Ciebie jest kopalnią cudownych cytatów to;
3. Wolisz czytać książki polskich autorów, czy zagranicznych; dlaczego?
4. Używasz zakładek, czy zaginasz rogi? 
5. Gdybyś przypadkiem znalazła się w swojej ulubionej serii i znała wydarzenia, co byś zrobiła? Pozwoliłabyś rozwijać im się tak, jak w książce, czy może zmieniłabyś ich bieg?
6. Ostatnia książka, którą kupiłaś, to?
7. Jaka książka najbardziej Cię wzruszyła?
8. Książka, która najbardziej Cię rozczarowała?
9. Wolisz kupować książki, czy pożyczać?
10. Najlepsza lektura szkolna według Ciebie, to;...?


Zachęcam do dalszej zabawy! :)
//Niedoskonała

8 komentarzy:

  1. Dziękuję za nominacje :) Ja też mam problem z zaczęciem pisania...:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow sporo tych ksiązek posiadasz :D Jestem zszokowana :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię otaczać się książkami i ponadto jestem wyjątkowo wyczulona na wszelkie książkowe promocje^^ :)

      Usuń
  3. Dziękuję za nomiację! Kurczę, chyba jestem jedyna zakochana w "Dziadach"...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo! Chyba tak xD Aczkolwiek, wg mnie II były niezłe :)

      Usuń
  4. Podobnie jak Ty, czasem mam problem z tym, żeby zacząć, ba, żeby w ogóle do tej recenzji przysiąść. Później idzie jednak raczej z górki :) W odróżnieniu jednak bardzo lubiłam Lalkę jako szkolną lekturę, lepsza była dla mnie chyba tylko powieść Bułhakowa "Mistrz i Małgorzata". Choć niechęć do "Ferdydurke" podzielam - to dziełko Gombrowicza zajmuje u mnie zaszczytne pierwsze miejsce na liście najbardziej nielubianych lektur...

    A za nominację ślicznie dziękuję i bardzo mi miło, że zostałam wybrana, aczkolwiek nie tak dawno robiłam już u siebie LBA Book TAG, niestety :(

    Pozdrawiam ciepło!
    S.

    OdpowiedzUsuń