Hej, hej!
Dzisiaj przybywam do Was z czymś z całkiem innej półki. Pierwszy raz zostałam nominowana i bardzo ciężko mi zacząć. Oczywiście wszystko zawdzięczam Emilce, którą znajdziecie tutaj: http://zyjaczksiazkami.blogspot.com/

Wyzwanie polega na odpowiadaniu na pytania, które zadaje osoba nominująca. Następnie piszemy własne i wybieramy kolejne osoby, które będą kontynuowały zabawę :)




Oto pytania, które dostałam od Emilki i odpowiedzi na nie:

1. Jaka była twoja pierwsza książka dzięki, której czytasz o wiele więcej niż kiedyś?
Wszystko zaczęło się w miarę niedawno, bo rok temu. Ciężko było mi zaaklimatyzować się w nowej szkole, więc postanowiłam wypożyczyć książkę, którą dużo osób mi polecało. Oczywiście, było to "Szeptem",  autorstwa Beccy Fitzpatrick. Spodobała mi się ta historia i postanowiłam czytać. Teraz nie wyobrażam sobie życia bez książek.

2. Jaki jest twój znienawidzony gatunek?
Ciężko powiedzieć. Kiedyś bardzo nie lubiłam fantastyki, jednak właśnie po przeczytaniu "Szeptem" zaczęłam się w niej zaczytywać. Romanse też nigdy nie były w moim guście. Gdy jest to typowe love story  i fabuła kręci się wokół związku i uczuć, książka mnie odpycha. Tak ogólnie jeszcze nie znienawidziłam żadnego gatunku.

3. Przeszkadza ci jakaś forma narracji? Jeśli tak, to która?
Tak szczerze mówiąc, to nie. Oczywiście lepiej mi się czyta książki pisane w pierwszej osobie, jednak te w trzeciej osobie, dobrze znoszę.


4. Jaka pozycja z twojej biblioteczki ma według Ciebie najładniejszą okładkę?
Nie mam za wielu książek, dlatego trudno wybrać faworyta. W większości przypadków wybierałam książki ze względu na okładki. Chyba jednak najbardziej podoba mi się "Na rozstaju dróg" Richarda Paula Evansa.



5. Masz jakiś nawyk książkowy? Jaki?
Nie potrafię czytać jednej książki. Zanim skończę jedną, zaczynam czytać drugą. Zazwyczaj jest wywołane to tym, że fabuła zwalnia, lub staje w miejscu i cała historia robi się nudna. Po kilkudniowej przerwie o wiele lepiej się czyta. Chociaż próbuję z tym walczyć i teraz próbuję czytać nieprzerwanie tylko jedną książkę :D

6. Wolisz piękne, ozdabiane zakładki czy wystarczy Ci zwykły kawałek papieru?
Kocham zakładki ♥ Mam ich bardzo dużo i aż szkoda mi ich używać, dlatego zazwyczaj korzystam z tych samych zniszczonych.

7. Jaka jednotomówka najbardziej została Ci w pamięci?

Ostatnio odpowiadałam na podobne pytanie. Ciężko powiedzieć, czy zapadła m w pamięć, ale po jej przeczytaniu bardzo dużo rozmyślałam zarówno o fabule, jak i o własnym życiu. Wielokrotnie przy niej się popłakałam i wzruszyłam, a także zawiodłam. Oczywiście mowa oo "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes.

8. Masz ulubione wydawnictwa? Jakie?
Jak na razie nie zwracam uwagi na wydawnictwa. Dopiero zaczynam przygodę z książkami, więc czytam co popadnie. Chociaż ostatnio szukam książek debiutanckich, polskich autorów i większość jest od wydawnictwa Novae Res.

9. Jaki jest twój ulubiony Booktuber i Bookstagram?
Tutaj jest co wymieniać. Obserwuję bardzo dużo kont na instagramie, które bardzo lubię przeglądać. Wymienię tylko kilka :)
Bookstagramy:
Alexandra i Lila https://www.instagram.com/zaczytane_z_mazur/
Magda https://www.instagram.com/magda.reads/
Marika https://www.instagram.com/polishbooklover/
Pani Monika https://www.instagram.com/klatwaprzeznaczenia/
Anielka https://www.instagram.com/zaczytana.anielka/

Oraz Booktuberzy i Bokstagramerzy w jednym:
Kinga Bookstagram Booktube
Paweł Bookstagram Booktube

10. Ile średnio na miesiąc czytasz książek?
To zależy od miesiąca. Ogólnie nie czytam za wiele. W lipcu przeczytałam 10 książek, co jak na mnie jest bardzo dużo. Bywało, że w roku szkolnym czytałam zaledwie jedną na miesiąc.



A oto moje pytania:
1. Co nakłoniło Cię do założenia bloga?
2. Jaki jest Twój ulubiony autor i które jego dzieło najbardziej Ci się spodobało?
3. Co najbardziej sprawia Ci problem w pisaniu recenzji?
4. W jakich okolicznościach najchętniej czytasz książki?
5. Jaka jest Twoja ulubiona para z książki?
6. Ile książek posiadasz w swojej biblioteczce? Która ma dla Ciebie wartość sentymentalną i dlaczego?
7. Posiadasz ulubiony cytat, który Cię inspiruje?
8. Na co zwracasz uwagę, wybierając książkę?
9. Czy uważasz, że lektur zachęcają, czy zniechęca dzieci do czytania? Jaką lekturę wspominasz z uśmiechem, a o jakiej nie chcesz nawet myśleć?
10. Wolisz książki jednotomowe, czy wielotomowe?

Zapraszam do zabawy:
Ewelinę z http://book-oaza.blogspot.com/
Alexandrę i Paulinę z http://zaczytanezmazur.blogspot.com/
Gabrysię z http://zaakreconazaaczytana.blogspot.com/?m=1

Czekam na Wasze odpowiedzi ;)
Miłego dnia! ♥

2 komentarze:

  1. Ciekawy TAG i bardzo się cieszę z nominacji, dziekuję! Oczywiście przyjmuje nominację i już na niedługo możesz zaglądnąć do mnie na bloga i przeczytać odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytania. Gorąco pozdrawiam ♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam to samo z zakładkami i podejrzewałam że trochę wydziwiam, ale teraz jest nas dwie, wiec zaakceptowałam to dziwactwo. ;D Też nie lubię romansów. :) Dzięki za odwiedziny i życzę powodzenia w rozdaniu. :)

    OdpowiedzUsuń